Draag tijdens een les makkelijk zittende kleding. Matjes zijn aanwezig. Neem eventueel een eigen matje of grote handdoek mee. Ook een bidon met water kan je meenemen. Voor de ontspanning is het fijn als je iets warms kunt aantrekken of dat je een dekentje bij je hebt. Yoga wordt op blote voeten gedaan.

Graag van te voren aanmelden als je voor het eerst komt. Bekijk ook de algemene voorwaarden.

opbouw van de les

  • Activatie. Deze is makkelijk om te doen en maakt de spieren los. Opwarmen van het lichaam voorkomt blessures. Activatie is leuk om te doen.
  • Oplossen van blokkades door series van houdingen. De series zijn niet moeilijk en zijn er op gericht energieblokkades in het lichaam op te heffen. Aanhoudende verkeerde houdingen of bewegingen, stress maar ook fysieke en emotionele gebeurtenissen kunnen pijnlijke gewrichten en spieren tot gevolg hebben. Deze gevolgen kunnen zich uiteindelijk in organen nestelen. (Energy-Block-Release of EBR)
  • Asana's of houdingen. Dit zijn klassieke yoga houdingen. Elke houding heeft zijn eigen uitwerking op het lichaam en geest. Je leert luisteren naar je lichaam en te ontspannen in een houding. Adem is daarbij heel belangrijk. In Dru yoga gaan beweging en ademhaling samen, waarbij klassieke houdingen vaak dynamisch worden uitgevoerd.
  • Pranayama of ademwerk. Door je bewust te zijn van je ademstroom kun je de energie in je lichaam beter gebruiken. Adem is een belangrijk instrument bij ontspanning en bij houdingen. Regelmatige en diepe ademhaling haalt je lichaam uit de stress-stand.
  • Ontspanning. Dit is een belangrijk deel van de les. De energie die tijdens de les is gaan stromen moet tijd krijgen om zich te verankeren in het lichaam. De ontspanning zorgt er voor dat de balans in lichaam en geest zich op een diep niveau kan herstellen.

lestijden

Donderdagavond van 19:30uur tot 20:30 uur. vanaf 19:15uur welkom